DIVERSE

Lottpengar till klubben!
Svenska Spel har avsatt 50 miljoner i en pott, SVEA, att delas ut bland alla idrottsklubbar anslutna till Riksidrottsförbundet. Skaffa ett Spelkort (om du inte redan har) och registrerar dina inköp av spel med Sunne Flygklubb som förmånstagare – Lotto, tips eller något annat av de 21 spel som ingår – så är klubben med och delar på miljonerna.

För varje registrering tilldelas klubben 10 poäng för varje spelad krona och en gång per år, den 30 september, delar Svenska Spel ut andelar ur potten. Ju fler poäng desto större andel av de 50 miljonerna!

Sunne Flygklubb ingår i Riksidrottsförbundet tillsammans med 20 000 andra föreningar. Skaffa ett spelkort nu hos ditt spelombud, det kostar ingenting och använd det varje gång du spelar och ange Sunne FK som förmånstagare i SVEA! Om du inte är medlem kan du ändå ge ditt stöd till klubben genom att ge klubben dina poäng.

Björn Åman säljer sin sin saming flyglitteratur.
Finns i Sunne, säljes/avyttras p.g. av utrymmesbrist.
bjorn.aman@telia.com
Björns Åmans lista över alla tidningar, böcker och VHS.

UPP